juli 11, 2010

Fra Sverige: Vår stund i Sverige
Den här bloggen
Länkat härifrån
Webben
Den här bloggen

söndag 11 juli 2010

Våra folkvalda politikers landsförräderi

Från Svenska Dagbladet den 10 juli 2010:
”Personalen på Kallis varnar övriga gäster för var Sverigedemokraterna sitter. Utfrysningen är total här i Almedalen. Mikael Nestius, chefredaktören i Dagens Medicin, twittrar från Almedalen”

En av skvallerjournalisterna i Almedalen, Mikael Nestius

PI och Kent Ekeroths blogg kan man läsa om följande:

"I rapporterar om det som gammelmedia i princip helt avstått från att uppmärksamma; EXTRA: Över 100 bilar i mångkulturella bränder:

Över 100 bilar skadades eller förstördes i mångkulturella bilbränder i Malmö och Helsingborg natten till onsdagen.I invandrartäta Rosengård, Malmö, antändes ett parkeringsgarage strax innan midnatt på tisdagkvällen. I garaget med runt 85 parkerade bilar blev minst tio totalt utbrända och de flesta resterande bilar brand- eller rökskadade. Det uppger polisen som även upprättade en anmälan om mordbrand.
Ja, media tystar sanningen om det mångkulturella samhället – kanske inte vill att folk ska få reda på sanning såhär nära inpå valet den 19 september?"

Från Snaphanen hittar vi följande från bloggen Bortkopplad:
Jag var på plats i Rinkeby i samband med de mångkulturella bränderna där, när en skola, en bank, en polisstation och ett stort antal fönsterrutor krossades. [..]
Fittja/Alby är en invandrarförort inträngd mellan motorvägen och en vik av Mälaren. Förorten är stor som en liten småstad i södra Stockholm. Här har på mindre än ett år elva människor skjutits ned på öppen gata. Det är långt värre än i de mest kriminella städerna i Amerika.

Sist var det två ungdomar som sköts i Fittja, i maj sköts en familjefar ned på väg till jobbet på öppen gata i Alby. Det var blod överallt och små barn blev vittnen till händelsen. [..]

Jag var där när det hände, jag var där och såg journalisterna säga åt poliserna vad de förväntades säga när kameran rullade. Allt är inget annat än en sketch där polisen förväntas spela med och prata om utanförskap och vikten av mångfald och mångkultur. Säger man inte det man förväntas säga, går mikrofonen vidare till en annan polis. Se vidare på Mångkulturella bränder och medias lögner.

Bloggaren skriver om sig själv

När jag började blogga var jag väldigt skeptisk och avvaktande till Sverigedemokraterna, men i takt med att mina länkar och kommentarer togs bort ifrån PK-medias nyhetssidor ändrade jag uppfattning. Jag hade blivit censurerad, tystad, och jag tror inte att någon människa med självrespekt finner sig i att bli nedtryckt. I spåren efter nedstängningen av Politiskt inkorrekt och andra bloggar som uttryckt felaktiga åsikter är jag glad att jag valt en ”alternativ blogg".


Ur Dagens ”Julia Caesar”
””Det finns brott som är värre än att köpa sex. Att förråda sitt land till exempel. Det har både borgerliga och socialdemokratiska regeringar med full kraft ägnat sig åt de senaste 40 åren. Det finns många både nuvarande och före detta ministrar som har mycket goda skäl att brista i gråt över vad de har gjort och gör mot sitt land och dess befolkning genom att bedriva en grotesk och urskiljningslös massinvandringspolitik.

Om detta var inget av de sju riksdagspartierna berett att tala i Almedalen. The show must go on. Until it ends. Det är inte bara, eller ens främst Sven Otto Littorin som har anledning att gråta. Fler ministrar borde hulka högt i kör. Gråt är befriande.

Signaturen ”Rksmrgs” skriver i en kommentar på min förra krönika:

”Pudlarna kommer att rulla sig i gräset i höst när skandal efter skandal avslöjas. “Jag visste inte”, “Statistiken var så otydlig”, “Partiledningen krävde att jag fogade mig”, “Alla andra sa…..”, “Jag tyckte det lät så bra med generositet och världssamvete”, “De lurade mig fullständigt”, “Inte kunde jag väl tro…”, “Jag litade på media”, “Den allmänna meningen var ju…”, “Sådan diskuterades aldrig i min partigrupp”, “JAG HADE INGEN ANING”.

"Moderaternas partisekreterare Per Schlingman om SCB:s väljarsympatiundersökning, där SD alltså får över fem procent.
ÖstgötaCorrespondenten fredagen den 11 december 2009.

Varför blir de landsförrädare?
Av demokratbloggen
Det här är en fråga som ständigt engagerar. Hur kan det komma sig att hela etablissemanget, med politiker, massmedia, polis och universitet riktigt tävlar om att vara så landsförrädisk som det bara är möjligt?

Vilka mekanismer ligger bakom att folk vill ge bort sitt land till kolonisatörer från medeltiden? Varför finns det inga spärrar mot det? Varför måste alla vara nazister i dagens värld och häftigt förneka det och istället kasta skulden på nationalister och judar?

Sverige dör och alla tycker att det är helt i sin ordning. Idag ska alla bli Muhammedaner eller kommunister som hyllar Muhammedanerna. Alla ska kasta så mycket skit som möjligt på Judarna och Israel (lilla satan). Man ger sig på USA på en massa omöjliga områden och kritiserar dem för den kamp för demokrati och frihet de utkämpat genom historiens lopp.

Idag ska man vara kommunist, dvs. nazist men med förtecken. Och alla som är däremot ska skyllas för att vara just nazister (!)

Hur kunde allt det här börja, och hur kunde det få fortsätta? Det är ju en vansinnescirkus!

En viktig förklaring är införandet av presstödet.
Med presstödet gisslantogs massmedia av politikerna. Om tidningarna skrev något avslöjande reportage så riskerade presstödet att dras in, och sedan gick det av bara farten.
Läs hela artikeln.

Nästa år träder grundlagsändringen i kraft? Läs om detta.


Det tryckta sammandraget av vitboken är nu klart.
Sammandraget är på 184 sidor och kostar 60 kr + porto (33 kr).
Beställningar kan ske genom att sätta in 93 kr på
postgiro 80 73 30 – 6.

VÅGA VARA SVENSK och kom ihåg: Sverige är den enda plats på jorden som vi kan kalla vår plats på jorden.