januar 03, 2010

Slog de ham ihjel?

For et år siden – i december 2008 – omvendte en 27-årig muslim sig i Finland til kristen og giftede sig i sommers med en kristen kvinde.

Ægteskabet varede ikke så længe, for han døde af en hård sygdom. Hans kone og svigermor ordnede en kristen begravelse efter hans eget ønske, men da de sørgende slægtninge og venner stod ved graven på Malmi Kirkgården i Helsingfors, sprang muhammedanske mænd frem fra buskadset, fortrængte de finske kistebærere og en imam overtog ceremonien med en arabisk bøn. Alt skete så hurtigt og overraskende, at de chokerede kristne slægtninge ikke reagerede.
Imamen fejede det kors af sand, som den finske pastor Jukka Simoila (fot.) havde formet på kisten, væk, hvilket vel ikke kan ses som andet end en højst upassende provokation.


Nu sporger jeg mig selv: døde den 28-årige virkelig af en hård sygdom, som blev konstateret på et hospital, eller….tog hans venlige islamiske slægtninge livet af ham? Burde politiet ikke undersøge det? Der står jo i koranen, at frafald fra islam skal straffes med døden, hvilket gerne sker ved, at man skærer halsen over på vedkommende. Det har man måske ikke kunnet her, men der findes jo mange andre metoder.


Desværre kan jeg ikke finsk, ellers ville jeg nok have skrevet mine tanker til pastoren: jukka.simoila@evl.fi



Kilde: den tyske blog ”Politically Incorrect”