september 24, 2008

Dialog mig her og dialog mig der!

Nedenstående er hentet og oversat fra bloggen Östra Ölands fria horisont, hvor journalist Kurt Lundgren kommenterer det svenske politis indsats:

Hvis jeg var politibetjent, ville jeg aldrig tage sådan vest på. Dialog-politi! Hvad er det for noget fjolleri, sikkert et påhit af en eller anden psykologbablende chef i rigspolitistyrelsen. En poltibetjent giver ordrer og opretholder orden.

Dialog er ligesom ikke på sin plads, når flere tusinde hooligans trænger sig på.Men så beordres politibetjentene til at stå stille, tage hjelmene af og tage huerne på.

På med dialogvesten! Nu kommer pakket stormende.Når man læser, hvad der foregik i Malmø, tror man ikke det kan være sandt. Det der er hændt er jo, at dette land har tabt kontrollen over dele af sit territorium, i Malmø, i Rosengård, i Uppsala, i Södertälje, hvor til og med bustrafikken bliver nedlagt på grund af stenkastning og trusler.

Både udrykkende ambulancer og brandvæsenet overfaldes. Jeg tror, det er værre end i Soweto i Sydafrika.Så er det tid til dialogpoliti!Hver betjent burde skriftligt forklare for sine uduelige chefer, at de aldrig mere tager denne løjerlige vest på.Vi må vel også gå ud fra, at staten betaler de ituslagne ruder og de afbrændte biler, som blev resultatet af den totalt inkompetente politiledelses manglende indsats.