december 08, 2010

Önskar "Världen idag" islamisering av landet?

Den kristliga tidningen ”Världen idag” bragte i går ett inlägg från en Peo Thyrén i Gustavsberg:
”Jag blev ganska förvånat, när jag läste Världen idag 3/12” skrev han.

Som man kan se här på Spydpigens blog 6/12, gick det mig likadan. Min förvåning gällde inte bara minister Attefalls dhimmi-aktiga tillmötesgående för islamisering av Sverige, men också tidningens tystnad, att den inte straks redaktionellt gick emot civilminister Stefan Attefalls framtidsvisioner.
Här kommer Peo Thyréns inlägg:

Debatt: Nya moskéer för svenska skattepengar

Jag blev ganska förvånad när jag läste Världen idag i fredags (3 december). Jag är nog inte ensam om att tycka att Kristdemokraterna kommit ganska långt ifrån vad partiet en gång stod för. I mötet mellan civilminister (och samfundsminister) Stefan Attefall (KD) och representanter för ett 50-tal trossamfund lovade ministern att regeringen (läs skattebetalarna) ska ge ”ekonomiskt stöd till invandrarsamfundens lokalbyggen”.
Översatt från politikerspråk betyder detta på ren svenska att våra skattepengar ska finansiera moské­byggen. Civil­minister Attefall kommenterar i tidningen mötet som ”spännande, intressant, berikande”. När jag läste det kändes det bra att jag för en månad sedan avslutade mitt medlemskap i Kristdemokraterna.
Jag tycker också det är märkligt att det enbart är invandrarsamfundens lokalbyggen som regeringen vill skattefinansiera. Diskriminering av svenskar är en åtgärd som riskerar att öka rasismen och polariseringen mellan olika grupper i samhället.
”Det var ett av de mer konkreta möten vi haft med en representant för regeringen och det respekterar vi”, sa enligt artikeln Mahmoud Aldebe, ordförande i Sveriges muslimska förbund, efter mötet. Det tror jag det! Personligen hoppas jag dock att regeringen tar sitt förnuft till fånga och låter våra skattekronor gå till viktigare saker, som till exempel skolor, vägar och åldringsvård.
Peo Thyrén
Gustavsberg

Källa: Världen idag
Illustration: sovande menighet