december 16, 2010

Bundnaiv og religiös inkorrekt norsk präst


Klip fra den svenske blogg   /politisktinkorrekt.info

 

Bundnaiv og religiös ukorrekt präst går bag ryggen på foräldre og vil läse op af Koranen på julgudstjänste for börn.

 

FÖRRÄDARE I Oslostadsdelen Elllingsrud har det utbrutit visst rabalder efter att prästen Klara Vogl
i Ellingsruds kyrka aviserat att hon har för avsikt att läsa ur koranen under skolbarnens julgudstjänst i morgon 17/12. Initialt hade prästen tänkt att barnen själva skulle läsa ur koranen, men reaktionerna har blivit så starka att hon nu valt att istället läsa själv.
Tilltaget har väckt starka reaktioner hos barnens föräldrar. Man menar att man inte tänker tillåta detta och är upprörda för att ingen information delgivits föräldrarna i förväg, vare sig från skolan eller kyrkan.
Elisabeth Sjølie, som har barn i skolan, säger:
Jag har inget emot att mina barn får lära sig om islam, men jag godkänner inte 
”Jag har inget emot att mina barn får lära sig om islam, men jag 
godkänner inte, att hon skall förkunna ur koranen utan att jag 
vet om det. Skulle man ha tvingat muslimska barn att läsa ur 
bibeln under någon stor islamsk högtid? Det tror jag knappast”.

Hon tillägger också att hon tillsammans med sina barn kommer 
att ansöka om att få lämna den norska kyrkan då hon inte 
längre känner någon som helst tillit till den inrättningen.