marts 17, 2016

Spred info om dette overgreb:


Hjælp: Somalier sexkrænker piger i venterum



Tonny Brandt Andersen var udsat for en særdeles ubehagelig oplevelse, da han natten mellem lørdag og søndag opholdt sig på Middelfart station ved 04-05.30 tiden. En oplevelse, der har gjort så meget indtryk på ham, at han har skrevet et opslag på Middelfart-gruppen på Facebook.
"Hej piger, pas på i Middelfart om natten. Jeg skulle skifte tog, hvilke der jo ikke er så mange af på den tid af natten. Det var meget koldt, og jeg gik rundt for at holde varmen. Det meste af tiden var jeg i venterummet (Ved 7eleven). På et tidspunkt kom der 2 piger ind i venterummet, og satte sig på en bænk på den side hvor der også er toiletter. Noget tid senere kom der 4 piger (på vej hjem fra fest). De satte sig på bænken i den modsatte side."
Herfter beskriver han, hvordan en mand, som han betegner som somalier kommer ind i venteværelset.
""Han havde en cykel som han lod stå udenfor med lys på. Han satte sig midt i venterummet. Senere gik en dreng og pige gennem venterummet og tunellen, han var i korte bukser. De kendte tydeligvis de 4 piger."
Tonny Brandt Andersen gik frem og tilbage for at holde varmen, og samtidig holde øje med forsinkelser på det tog, som han skulle med. Det er under hans vandren frem og tilbage, at den ubehagelige oplevelse bliver en realitet.

"Et par gange gik jeg helt ned i den anden ende af gangtunellen mod Brovejen. På et tidspunkt hvor jeg var helt nede i den anden ende af gangtunellen, kunne høre at der skete noget i venterummet."
"Jeg gik tilbage og så at somalieren sad på en af pigerne, på en måde så han nærmest lå hen over et par af dem. Han havde tilsyneladende bare siddet og ventet på at jeg skulle gå. Jeg gik hen mod pigerne og sagde "generer han jer", de mumlede noget jeg forstod som et ja, men jeg ville være sikker og sagde igen "generer han jer". så kom det meget tydeligt fra flere af dem, i en tone der ikke var til at tage fejl af.

Tonny greb ind

Resolut gik Tonny Brandt Andersen hen til somalieren.
"Derpå tog jeg fat med begge hænder i hans jakke, og løftede han op fra bænken, og med et sving fik ham ud på gulvet væk fra pigerne. Jeg gav tydeligt tegn til, at han skulle forsvinde ud af venterummet. Han satte sig igen på bænken midt i rummet, og jeg stillede mig et kort stykke fra ham, og nedstirrede ham. Efter nogle få minutter tog han vanter på og hentede sin cykel, hvorefter han kørte gennem gangtunnellen og ned til Brovejen og til venstre."
Siden den ubehagelige episode har Tonny Brandt Andersen tænkt nærmere over episoden - og det tegner umiddelbart et skræmmende billede af begivenhederne. 
"Når jeg tænker tilbage på hændelserne, har jeg ham mistænkt for at havde fulgt efter de 4 piger til stationen. Det kan de så fald være glade for, at de ikke fulgte hinanden hjem, til der kun var én tilbage."
"Jeg skriver om hændelsen her, fordi jeg opfatter manden på cykel som en fra Middelfart, og problemet er derfor ikke væk, fordi der ikke skete mere søndag morgen. Det vil ske igen. Jeg har mandag ringet til politiet i Middelfart og talt med vagthavende som hed Jan. Han ville sørge for at hændelsen vil fremgå af døgnrapporten, men da jeg ikke er den forurettede, kan jeg ikke anmelde sagen, kun melde mig som vidende, som hermed er gjort."
"Med mindre en af de 4 piger melder sagen, så er der kun at vente på, at en anden pige en dag bliver overfaldet i Middelfart. Der er masser af kameraer på på Middelfart station, også i gangtunnel og venterum, så hele det her beskrevne, fremgår af disse optagelser, men der sker ikke mere uden en anmeldelse fra en af de 4 piger. Jeg bor ikke selv i Middelfart, men jeg har meldt mig ind i denne gruppe midlertidig, fordi avisen ikke vil skrive om min oplevelse uden en politianmeldelse. Jeg føler det er min pligt at advarer."
Ifølge Fyens.dk har politiet i Middelfart nu bedt DSB om optagelser fra overvågningskameraet i ventesalen på Middelfart Station natten mellem lørdag og søndag i sidste uge.
Du kan hjælpe med at finde frem til manden, samt sprede advarslen ved at dele nedenstående Facebook-opslag.