september 25, 2010

Motstånd mot Sveriges "demokratiska" svinpiss (ursäkta!)



Knyckt från den svenska blogg "Politiskt Inkorrekt" för ytterligen spridning i Skandinavien under ändrat överskrift
och tillsatt fotos
http://politisktinkorrekt.info/2010/09/25/triumfmarschen-intradet-och-det-smutsiga-efterspelet/


Triumfmarschen, inträdet och det smutsiga efterspelet


INSÄNDARE Så hände det, det som många väntat på och sett fram emot, Sverigedemokraterna fick 5,7 % av rösterna i valet 2010 och erhöll därmed rollen som vågmästare.
Man kan tycka att smutskastningen mot detta parti redan var större än vad ett demokratiskt land borde tillåta, men när valresultatet stod klart så skulle det politiska och mediala etablissemanget ta lögnerna och smutskastningen till en helt ny nivå.
För undertecknad innebar valresultatet två segrar. Den största var givetvis att SD kom in i riksdagen och dessutom som vågmästare. Den andra lite mindre segern var att vi inte blev tvungna att gå in i ett skräckscenario med Mona Sahlin som statsminister. Jag ger egentligen inte mycket för Fredrik Reinfeldt, men det kändes klart nödvändigt att Alliansen fick fler röster än det rödgröna blocket så vi åtminstone slipper se namn som Sahlin, Östros, Ohly, Baylan, Pekgul eller Wetterstrand på ministerposter.

Nej detta slapp vi, majoriteten av svenskarna verkar i alla fall ha insett att Mona Sahlin inte är det ansiktet vi vill ha utåt. Däremot förundras jag över att Socialdemokraterna fortfarande är det största partiet.
Mitt tips på varför folk fortfarande röstar på sossarna i sådan stor utsträckning är dessa såkallade familjetraditioner.
I praktiken innebär det att man nästan dagligen sitter vid köksbordet och gnäller över att ens parti representeras av stolpskott som Sahlin och Östros men när väl valdagen är kommen drar man ändå på sig sossekostymen och går ner till vallokalen och lägger sin röst på ett parti man inte längre kan relatera till, för ”det har vi ju alltid gjort”. Förmågan att tänka och skaffa sig en egen uppfattning lyser alltså med sin frånvaro.
Så var dock inte fallet hos 5,7 % av den svenska befolkningen som trots massmedias och etablerade politikers lögner, röstade in Sverigedemokraterna i riksdagen. Detta är däremot något som tyder på en stark förmåga att tänka självständigt. Märkligt kan tyckas, då man ofta får höra att SD-väljare är ”lågutbildade med bristande intelligens” eller liknande,
Det är bilden media vill tvinga på oss, själv har jag inga svårigheter att skaffa mig en egen uppfattning i ämnet. Jag känner nämligen själv ett stort antal Sverigedemokrater. Lågutbildade som högutbildade, etniska svenskar som in invandrare. Allt ifrån sjuksköterskor och byggarbetare till jurister och överläkare.
Ett brett utbud av olika sorters människor alltså, och att kategorisera alla dessa och sätta stämpel ”lågutbildade och obildade” är väldigt oansvarigt och alltså en ren lögn.
Själv anser jag mig varken vara lågutbildad eller högutbildad. Jag överlåter det till andra att avgöra min intelligensnivå. Under denna valrörelsen har jag dock märkt när jag debatterat (eller försökt väcka debatt) med meningsmotståndare att det oftast i alla fall inte är jag som borde ses som ”obildad” eller ”inte påläst”. Läs gärna om mina möten med MUF och SSU för att skapa en egen uppfattning om detta.
Tilläggas bör väl också att jag inte är politiskt aktiv Sverigedemokrat utan endast sympatisör och väljare.
En annan uppfattning jag fått av politiska samtal är att många svenskar medborgare, långt fler än 5,7 %, är i grunden Sverigedemokrater. Tar man sig tid att diskutera tillexempel invandrings- och integrationsfrågor eller kriminalpolitiken så visar det sig att dom flesta faktiskt har åsikter som stämmer helt överens med Sverigedemokraterna.
Fast man vet inte om det, förmågan att tänka och skapa sina egna uppfattningar lyser återigen med sin frånvaro. Man lutar sig mot massmedias lögner och låter sig slukas av dem, en mindre hjärntvätt med andra ord. Något annat som slagit mig såhär efter valet är att över en natt hade plötsligt alla en åsikt. Från alla håll fördöms SD som ”rasister”, ”nynazister”, ”främlingsfientliga” och allt man kan komma på. Då är det ju också på sin plats att man ifrågasätter dessa människors källor till sitt hat.
Om man har så tydliga åsikter om ett parti borde man ju ha läst partiprogrammet, eller hur? Nej det har man inte gjort, man hämtar sina åsikter och sin ”fakta” direkt från gammelmedia, fenomenet ”har man ju hört” används också flitigt. Vilka är det alltså som sitter inne med ogrundat hat? Folk inställer sig i ledet och följer medias riktlinjer med smutskastning, gråta ut på facebook, delta i ”anti-rasistiska kampanjer” och springa runt och demonstrera.
Man talar om att ett ”odemokratiskt” parti kommit in i riksdagen. Frågan jag ställer mig är vad som urholkar den svenska demokratin mest, ett parti som ställer sig kritiskt till den förda invandringspolitiken eller ett mediedrev som endast förmedlar smutskastning och lögner, en trångsynt grupp människor som demonstrerar mot och vägrar respektera ett valresultat och politiker som inte heller respekterar att 5,7 % av befolkningen använt sig av sina demokratiska rättigheter och röstat på det partiet dem vill se i riksdagen.

Svaret är givetvis självklart, SD är inne i riksdagen som vågmästare just för att vi har en demokrati i det här landet. Detta kan dock ifrågasättas när man ständigt hör talas om vilka som ska gadda ihop sig för att motverka SD och hur man ska strypa och tysta ner ett demokratiskt folkvalt parti. När demokrati blir något man bara använder sig av när det är bekvämt och ger ”rätt” utgång, så kan man inte kalla sig demokrater längre.

Det är min åsikt, hur ”outbildad” och ”icke påläst” jag som Sverigedemokrat än må vara. Mina egna slutsatser baserade på de samtal jag haft med olika människor kort efter valet är återigen att media borde skämmas! Om det nu är så att SD är ett ”främlingsfientligt” parti som man så gärna skriver om, hur kommer det sig då att jag själv känner flertalet invandrare som valde att rösta på just SD?

Då blir det jobbigt, ”rasistiska svenskar” är lätt att skriva om men när även invandrare röstar på dessa partier, hur förklarar man bort det? En annan sak man bör skämmas över är lögnerna man förmedlat, när människor som egentligen är klara SD-väljare i sin ideologi och sina åsikter får en helt annan bild uppmålad i media och därmed luras till att inte välja dessa ”rasister”.
Och slutligen, det man bör skämmas mest över är den skrämselpropaganda man förmedlat. Jag har efter valet talat med en hel del invandrare som är uppriktigt rädda för SD, baserat på vad de läst i media. Skötsamma och anpassade invandrare som tror att de kommer påverkas negativt av att vi nu röstat in ett ”främlingsfientligt” parti i riksdagen. Detta är det som massmedia borde skämmas djupast för, man har aktivt skrämt upp och manipulerat människor och skapat en hotbild som i verkligheten inte existerar.

Men det är väl såhär man vill ha det, man vill falla in i ledet, injiceras med vad man ska tycka och inte tycka. Helt enkelt vara precis som alla andra.
Varför skaffa sig en egen uppfattning? Det är ju bättre att bara sitta i soffan och följa idol och melodifestivalen medans man låter media i form av tidningar och Tv berätta hur man ska tänka.
Då slipper man ju göra det själv, det blir ju så jobbigt då. Sjuklövern borde också ta sitt ansvar, sluta smutskasta ett parti som enbart är kritiska till deras egna urspårade massinvandring och kanske först ta i tu med sina egna skelett i garderoben. Både Allianspartierna och Socialdemokraterna har sina rötter i nazismen, något man inte talar om utan helt har sopat under mattan.

Dessutom har vi kommunister i riksdagen sedan länge tillbaka, idag kända som Vänsterpartiet. Ett parti med ett stort antal medlemmar som sympatiserar med kommunismen och en ledare som enligt egen utsago både är kommunist och leninist. Något som han dock tagit avstånd från på senare tid, hur man nu kan släppa en djupt rotad politisk ideologi över en natt?
Men allt detta jag just nämnt är tydligen ”rumsrent”. För min del så hoppar jag över all dubbelmoral och hyckleri och ställer min tillit till mina egna åsikter, erfarenheter och uppfattningar. Jag viker av den inslagna väg som följs av människor som saknar förmågan att tänka själv och som drivs på av massmedia och sjuklövern.
Det har inte varit kostnadsfritt, jag har längs vägen fått ge upp ett antal vänskapsband till folk som tidigare stått mig nära just för att jag är Sverigedemokrat. Onödigt och helt ogrundat, men det är smällar man får ta. En dag kommer folk att inse vad SD egentligen står för, och då kommer de också ändra uppfattning. Till dess fortsätter vi som klarar av att tänka själva att kämpa, och inte vika ner oss.

”We and all others who believe in freedom as deeply as we do, would rather die on our feet than live on our knees”
- Franklin D. Roosevelt
Sidney Sawyer