marts 01, 2015

Skal alle kulturkristne henrettes?

Jomanas historie   (Del 3:)

Dødstrusler, chikane – og støtte
Der blev det meget værre for mig. Her begyndte jeg at modtage dødstrusler om at få skåret halsen over, blive voldtaget, blive hængt samt sexistiske chikanebeskeder og mange andre grimme beskeder.
Det alene fordi jeg fortalte, om hvad jeg har oplevet pga min tro. Jeg blev kontaktet af andre medier. Her trådte jeg frem og fortalte om, hvad jeg har oplevet som kristen araber.
Udover alle de grimme beskeder, jeg modtog, fik jeg beskeder fra folk, som bakkede mig op, og jeg fik også henvendelser fra andre kristne, som var blevet chikaneret, truet og slået pga deres tro. I løbet af halvanden til to måneder modtog jeg omkring 50-60 henvendelser fra kristne.
De fleste turde ikke træde frem, og en del ønskede ikke, at jeg skulle dele deres besked. Alt dette af frygt for repressalier. Jeg modtog beskeder fra forældre, som skrev til mig, hvordan deres børn blev spyttet på og slået, kaldt for vantro, bare fordi de er kristne.
Jeg fik også en henvendelse fra en kvinde, som fik at vide, at hun skulle tage tørklæde på, og de rørte ved hendes hår, og mange andre lignende henvendelser. Jeg blev endda kontaktet af frafaldne muslimer, som jeg endda mødtes med. De fortalte, hvordan familierne reagerede på deres frafald. En fortalte, hvordan hans mor jagtede ham med en kniv.
Skuffende danske reaktioner
Den unge tyrkiske mand bor i dag skjult og på skiftende adresser. Jeg var godt klar over, at jeg ville modtage dødstrusler fra islamister. Så det overraskede mig ikke. Men det, der var mest overraskende, og som jeg ikke var forberedt på, var reaktionen fra visse danskere.
Nogle af dem kaldte mig for en løgner. De fortalte mig også, at jeg gravede grøfter. Og de prøvede på alle mulige måder at lukke munden på mig. Endda da jeg henvendte mig til de mere politisk korrekte medier var de ikke særlig interesserede i at høre om de kristnes situation.
Derfor måtte jeg henvende mig til de såkaldt mere "højreorienterede" medier. Jeg synes, det er virkelig trist, at vi har en vis gruppering, som vil gøre alt for at lukke en relevant debat ned. Hvis emner som chikane af kristne ikke kommer frem i lyset, kommer vi aldrig til at kunne løse dem.
Chikanen af kristne har et langt større omfang, end man er klar over. Jeg bliver ofte spurgt, hvordan vi kan løse dette problem. Jeg kan svare på, hvordan vi i hvert fald ikke løser problemet. Vi løser ikke problemet ved at tie om det for ikke at komme til at krænke en vis minoritet. Vi løser heller problemer ved at stikke forskellige kort ud. Såsom generaliseringskortet, racismekortet, fremmedfjendskortet, islamofobkortet mm.
Jeg skal hilse og sige, at samtlige henvendelser gik på muslimer, der chikanerede kristne. Når jeg siger muslimer, mener jeg ikke samtlige 1.5 mia muslimer, som står bag den chikane, som kristne i Danmark oplever. Så disse stråmænd kan godt droppes. Hvis vi dropper disse stråmænd, har vi en chance for at finde ud af, hvad der skal gøres ved problemerne.
Retssystemet må tage anmeldelserne mere alvorligt. Gad vide, hvordan medierne og politiet ville have reageret, hvis jeg eller en etnisk dansker havde truet en muslim med stening, med voldtægt og med drab? Vidnerne til Nørrebroepisoden og andre episoder er blevet afhørt, og gerningsmanden er blevet fundet.
Men anklagemyndigheden droppede sagen. Derfor har jeg valgt at trække mig fra debatten som debattør.
Hvis jeg ikke kan få hjælp hos politiet og få varetaget mine rettigheder efter de modbydelige trusler, som jeg oven i købet har vidner på, så kan jeg ikke stå alene mod islamister og deres stærkeste våben: De politisk korrekte.


Ovenstående oplæg blev holdt på Trykkefrihedsselskabets møde om chikane af kristne i Danmark onsdag 25. februar 2915