"Sidste skrig i dukker er en Barbie-dukke i burka", skriver Pernille Bendixen i Den korte avis 5.3.2015.
Og det er ikke ligegyldigt! Det er hverdagens indsnigende islamisering, som kun få får øje på. Tak til Den korte avis's Pernille
Mange aviser har en lille rubrik om vigtige begivenheder, der er hændt for 25, 50, 100 år siden.....
Barbiedukken* kom til verden for halvtreds år siden.... Ikke til markering af kvindekroppens naturlige skønhed, men snarere til prostitutionsagtigt pengebegær, hjulpet af forførte småpiger. Fabrikken fejrede jubileet her i januar i det - for kunsten - så berømte Firenze!!! En verdensreklame i form af en Barbie-dukke-auktion forbundet med Godhedsindustriens "Red Barnet" og yderligere tillokkelse ved den amerikanske popsangerske Anastacia.
Ti nye Barbie-modeller bortauktioneredes, - nu uden kroppens sleske ynder og uden ansigt og øjne - uden sjæl, islamisk tilhyldet. Tegnet af japaneren Hiroyuki Kikuchi. Dukker af "orientalsk besættelse". Hvordan skal det tolkes? Pirrende pengebegær efter en ny kundekreds hjulpet af "Red Barnet"? Eller en skrækkampagne mod arabernes udbredte kvindeforagt? Handelsfolk er gerne uden holdninger. Tænker kun på Mammon uanset medfølgende islamisering!
*) Barbiedukken blev oprindelig skabt af en Ruth Handler og fremstilles af firmaet Mattel. Den er et exempel på den kvindetype, som vittighedstegnere og nogle mænd kalder "gæs",