juni 19, 2010

Antislam

Jeg stod i min have og hev mælkebøtter op, da et vinget væsen landede ved min side.
Jeg kiggede op og så, at det var en fasanhan. Den var tæt på. Underligt? Så talte den til
mig!
„Tag det roligt, du udvalgte! Jeg er Gabriel, ærkeenglen, men jeg kommer i en anden
skikkelse, så dine naboer ikke senere kan bekræfte eller afkræfte, at jeg har opsøgt
dig.“
„Hvad vil du mig?“ spurgte jeg forskrækket.
„Du skal være profet, min ven, og dit navn Poul Berg vil jeg skifte til Paulus Montanus,
for fra bjerget skal du tale til folket under navnet Paulus.“
„Man påstår ellers, at den sidste og endegyldige profet har været her for 15 sekler siden!“
„Nå, hvem skulle det være?“
„Muhammed,“ svarede jeg.
„Kender ham ikke. Men hvis han var den sidste, og du nu kommer næst efter ham, må
du blive den næstsidste!“
„Hvad vil du med mig?“ spurgte jeg rådvild.
„Du skal fremover modtage åbenbaringer fra mig, og da du kender bogstaverne, skal du
selv skrive dem ned i en bog, som du skal kalde »TYRANEN«. Hvis folk ikke vil lytte
til dig og tro dig, kan du forsikre dem om, at de ikke undgår døden.“
„Vil det sige, at jeg skal til at slå folk ihjel i samme antal som Muhammed?“
„Nej, nej, de dør helt automatisk af sig selv på et eller andet tidspunkt. Allah sammen!“
„Første åbenbaring, som jeg vil give dig, handler om, hvordan kvinder og mænd skal
leve side om side. Du skal kræve, at enhver mand efter puberteten skal klæde sig i et
slør af ringbrynje. Han skal svøbe det om sin lænd fra hoften og til knæene, så han ikke
vækker attrå blandt kvinderne. Der skal være lås på det, så kun hans mor, søster eller
kone kan åbne det, og skal han ud blandt folk på gaderne, skal han være ledsaget af en
af disse. Han må aldrig gå ud alene - og aldrig uden sløret.
Gør han det alligevel, er det selvforskyldt, hvis lystne kvinder falder over ham og udnytter
ham på det skammeligste. Hvis han vil kræve søgsmål mod de frivole, skal han
stille med fire voksne kvinder, der er villige til at vidne om, at de har set hændelsen og
erklære, at han var hjælpeløs. Kan han ikke det, skal han samle nævestore sten og lægge
dem i en kreds, og midt i kredsen skal han grave et hul så dybt, at det skjuler ham til
livet, når han hopper ned i det.
Kvinderne skal bagbinde ham og kaste jorden til omkring ham, så han ikke kan kravle
op og flygte. Derpå tager de stenene og kaster dem mod ham. Den kvinde, som senest
har været i bad, kaster den første sten - ikke så hårdt, at han dør med det samme. Men de
skal også vise nåde og få det overstået, før den halve måne viser sig på himlen.“
„Du forskrækker mig,“ sagde jeg.
„Frygt ikke, Paulus! Jeg kommer snart igen med nye åbenbaringer!“

Poul Berg
Maj 2007
Illustration: Englen Gabriel, her i færd med at uddrive Eva og Adam af Paradiset, 1300-t-s begyndelse, Kippinge Kirke, Maribo Amt.