maj 24, 2013

Islamisk ondskab mod elskelige grisebasser

Forleden (21.5.13) kunde Ekstrabladet fortælle, hvordan indvandrerknægte morede sig med at bombardere dyrene på besøgslandbrugscentret nær Gellerupparken med sten. De evindelige ”godhedsmennesker”, som altid undskylder verdens mest barbariske opførsel, forklarer det sikkert med, at det jo drejede sig om grise, og at det er en krænkende provokation mod muslimer at vise sådanne dyr frem!

Men det gik også ud over kaniner, høns, lam og får.


Den kurdiske forfatter, Salim Barakat, kan lære os noget. Han har i sin roman ”Jerngræshoppen” beskrevet, hvordan kurdiske børn leger sadistisk med de dyr, de kan få fat på. De flår pindsvin levende, drukner muldvarper, hælder benzin over kattte og sætter ild til, sønderkvaser hunde, river fjerene af vipstjerter og begraver dem levende.... En dyremishandling, som vi overhovedet ikke kan forestille os i vor vildeste fantasi, og boganmelderen ved det svenske Aftonbladet så sig nødsaget til at advare læserne: ””Drengene drives af en rastløs trang til virksomhed og en uomtvistelig grusomhed mod alle levende væsner, som krydser deres vej, og som de kan få fat på. Deres sadisme er skildret pinagtigt klart og nøgternt, og læsere, som væmmes ved dyrplageri, bør nok undgå denne roman. Hjerteløsheden er sat i system, ikke bare i den her drengeflok, men i næsten alle de kredse af samfundet, som knægtene kommer i kontakt med.” 

De voksne i bogen er ikke bedre. De lemlæster hinanden og skænder kvinderne, som overhovedet kun opfattes som kønsobjekter.  

Forfatteren tager ikke afstand fra sadismen. Han er tilsyneladende med på holdet. I et interview i Svenska Dagbladet 17. juni år 2000 siger han: ”Der hvor jeg voksede op, var katte nogen, som stjal maden, og var ligeså afskyelige som slanger og kakelakker. Her (i Sverige) er det noget helt andet. I har jo særlige dyrehospitaler, og snart åbner I vel skoler for jeres hunde og katte”, ler han hånligt.

Desværre skyldes dyreplageriet nok den islamisk-kulturelle arv, idet man ikke vurderer dyr særlig højt, trods alt, de giver os.

Mange Danskere har sikkert følt inderligt med kurderne, når man hørte om tyrkernes og Saddam Husseins fremfærd imod dem, men denne bog - skrevet af en kurder - er så modbydelig i sine beskrivelser af dyrplageri, at man slår korsets tegn for sig og spørger sig selv, om en sådan kultur kan integreres og berige os Danskere?