september 15, 2010

Sverige är en skendemokrati.

För några veckor sedan trodde jag inte att jag skulle rösta på Sverigedemokraterna i riksdagsvalet, men jag hade fel.

När jag har sett hur SD blivit behandlade i media den senaste tiden har jag blivit övertygad om att vi i Sverige lever i en demokratur – en skendemokrati.

SD nekas att vara med i slutdebatten till skillnad mot Ny demokrati, fick radioreklamen nekad för att de sa ordet ”invandringsbroms”, fick TV-reklamen censurerad, SVT klippte in Hitler i ett SD-inslag i Aktuellt, Lena Sundström fick en viktig politisk post på TV4 for att hon gjorde en ryggdunkardokumentär om ”rasismen” i Danmark och SD, TV4 sände en dokumentär enbart gjord för att smutskasta SD, etcetera.

Dagligen ser man okritiskt negativa reportage och den här insändaren kommer säkert inte tas med för att jag reagerar på behandlingen av ”fel” parti…. Till och med min gamla vänsterpartist till kompis berättade att han kommer att proteströsta på SD.

Vart tog yttrandefriheten vägen? Vart tog den svenska rättvisan vägen? Vart tog protesterna vägen?

De kvävdes av maktens piska. I dag skäms jag över att vara svensk.


Sofia Svensson, Göteborg i ”Världen idag” 13.9.2010 som svar på en smutskastande artikel av en ”kristdemokrat”, Joakim Wohlfeil, som tydligen inte har tillräcklig bakgrundskunskap
till ett mera ärligt angrepp.