Og her er så sidste del af bogen "Rene griserier", som blev bandlyst fra Nationalmuseets butik af N A T I O N A L museets direktør Casten U. Larsen. Bogen beskyldtes for at være "racistisk".
Det viste sig senere, at samme direktør var en af dem, der stod bag den store propagandaforestilling for islam 2006, "Images of The Middleeast". Bogen kan købes i Den Danske Forening.
Svenske småbørn elsker folkelegen om de små frøer, som hverken har hale eller øren, og de små grise som både har det ene og det andet. Man slutter af med at hoppe som kvækkende frøer og løbe gryntende rundt som grisebasser. Folkelegene bruges ikke bare rundt om midsommerstangen, men også i julestuen.
Også sangen ”Morsgrisar är vi allihopa” (”Mors kælegrise er vi allesammen”) er yndet.
I en svensk læsebog finder vi vers om de fire små grise, som gik ud på vift, alle var glade og ingen var gift, og alle havde krølle på halen.
Asbjørnsens norske folkeeventyr fortæller om ”Vædderen og grisen som skulle til skovs og bo for sig selv” og om ”Pandekagen”, som syv sultne unger tiggede deres mor om at få. Men pandekagen hoppede ud af panden og rullede som et hjul ud af huset, Alle, som den mødte, ville spise den, men den slap fra dem. Da kom den til en bæk. En venlig gris tilbød sin hjælp. Sæt dig på min tryne, sagde den, så skal jeg fragte dig over. Pandekagen satte sig op. ”Nøff-koff” sagde grisen og væk var pandekagen.
Avisen ”Norra Skåne” skrev i maj 2003 om hvor glimrende det er at holde en minigris i stedet for en hund eller kat. Den er selskabelig og kan til en vis grad opdrages. Den anbefales som husdyr for dem, der lider af allergi mod hunde- og kattehår o.l. Men kælegrisen har en bagdel: den vokser utrolig hurtigt..
Skal alle grise bandlyses, fordi visse mennesker med svinefobi ikke tåler at se dem og ikke ønsker dansk kultur i Danmark?
Fobier må behandles.
Ellers ender det med, at vi alle må synge med på melodien fra svinedrengens spilleværk: ”Ach du lieber Augustin, alles ist væk, væk, væk!”