september 27, 2016

Gammel snusfornuft


Til "Blå Bjarne":

En gammel socialdemokrat, "Blå Bjarne", skriver på netavisen 180 Grader: 

Jeg er en af dem, der har bidraget et helt arbejdsliv til andre, og de andre havde måske fortjent mit bidrag for 30 år siden, da jeg mente det gik til trængende. 

I dag spekuleres der i at undgå arbejde.Fremmede kender reglerne for udbetaling af statsstøtte bedre end de forkælede Danskere.
Så hvorfor har jeg bidraget siden jeg var 15 år gammel via skatter?
Er det alt i alt idiotisk? Ja, det er, da jeg sikkert samlet set kunne have tjent mere ved at malke staten i stedet for at fodre den. Men sådan er der så meget.



Spydpigens kommentar:
Staten var med til at ignorere og nedgøre det urgamle ordsprog:

Nød lærer nøgen kvinde at spinde

Nød kan med andre ord aktivere både hjerne, arme og ben. Det kan gaver derimod ikke.

Sikkerhedsnet er en udmærket ting, men det skal ikke misbruges.
I vore dage ser man som ingensinde før, at det gamle ordsprog ikke bare gælder for individer, 
men  for hele stater, der omend støttet økonomisk år efter år, alligevel er bagud.

"Spydpigen"