januar 01, 2016

Malmø



En Malmøbo tager bladet fra munden


https://varjager.wordpress.com/2015/12/29/vill-skriva/

- vill skriva till Tidningen Vårt Malmö
Malmö 29-12-2015
Tidningen Vårt Malmö är en lokal  ”gratistidning” som  delas ut till samtliga hushåll i Malmö elva gånger om året. Tidningen är i princip ett propagandaorgan för det mångkulturella Malmö och i varje nummer så finns det ett antal artiklar om hur mycket gott mångkulturen inneburit för kommunen. I det senaste numret så finns det artiklar om mötesplatser för s k ensamkommande barn som i huvudsak kommer från Afghanistan och hur man skall göra för att ta emot dessa i det egna hemmet.

I tidningen finns också en sida som heter Mitt Malmö och där uppmanar redaktören Åsa Lempert läsarna att kontakta henne om man vill skriva på denna sida och det är precis det jag har gjort här under. Är det någon som tror att jag får skriva på den aktuella sidan?

Till redaktör Åsa Lempert, Vårt Malmö
Jag skulle också vilja skriva på denna sida om mitt Malmö som jag ser det. Jag vill då bl a skriva om mina två vuxna barn varav den ena just har flyttat från kommunen på grund av att han upplever det som om han inte bor i en svensk stad längre, samt att han inte vill ha sin tvååriga dotter på ett dagis där nästan alla ungar är av utländsk härkomst och att han i förlängningen inte vill att dottern skall gå i en skola där 90% av ungarna talar annat språk än svenska.

Av samma skäl kommer även min dotter att lämna Malmö med sin sambo och två barn.
Så fort tanten blir pensionär så kommer vi troligen också att lämna det mångkulturella paradiset eftersom vi har tröttnat på att via kommunalskatten finansiera allt fler hitkommande parasiter.
Jag är j-igt trött på att som idag i sydsvenskan behöva läsa om ett antal icke-svenska parasiter som tydligen försörjer sig på att vara s.k bilmålvakter och därigenom har dragit på sig skulder på över 50 miljoner i obetalda skatter och parkeringsböter. Och detta gäller bara i ett enskilt fall.
Jag vill inte se en arabkärring klädd i heltäckande svart dräkt med bara en springa vid ögonen på ICA-Maxi i mitt kvarter en vecka efter Parismassakern i höstas. Jag finner detta beteende otroligt provocerande och rent ut sagt är det inte bra för min hälsa att behöva se sådant.

Jag vill inte se dessa förbannade s k EU-migranter som sitter utanför snart sagt varje butik och tigger. Strax innan jul så hade en av dessa parasiter klätt ut sig i tomtedräkt när han satt utanför nämnda ICA-butik. En tomte som alltså vill ha istället för det som är brukligt för tomtar,nämligen att ge.
Jag drar mig för att köra bil i staden och bli utsatt för vansinneskörningar som i huvudsak utförs av personer med utländsk härkomst och som troligtvis saknar körkort eller elementära kunskaper i bilkörning.
I mitt jobb som lokförare befann jag mig ofta på Malmö central och jag kan bara känna ett stort äckel inom mig när jag såg alla dessa s k gökungar från Afghanistan som likt göken som planterar sina ägg i främmande fåglars bo och låter dessa ta hand om ungarna har skickats hit av sina föräldrar för att på vår bekostnad uppfostras och utbildas. Jag såg dessa vuxna gökungar sitta i klungor i vänthallen och surfa på sina mobiler och skratta och stoja med varandra. Ensamkommande flyktingbarn, tillåt mig skratta! I det senaste numret så undrar jag hur gamla dessa gökungar är som finns på bild på sidan sju?

Du är redaktör för en tidning som heter Vårt Malmö och jag tycker faktiskt att namnet för länge sedan är inaktuellt eftersom det var länge sedan Malmö var vårt. Och då tänker jag på oss som har bott här i årtionden och inte gjort annat än jobbat och betalat skatt och på annat sätt sett till att staden har fungerat som en normal svensk stad brukar göra. Numera är Malmö inget annat än en mångkulturell sopstation dit slödder från i huvudsak dom lägst stående kulturerna och samhällsbildningarna har sökt sig och där man löser alla konflikter med våld. Därför är numera skjutning på öppen gata, rån, misshandel, våldtäkter, sprängningar och vansinneskörningar och andra mångkulturella yttringar  alldagliga händelser. F.ö så undrar jag om familjen Al-Hariri som ni skriver om på sidan 13 boendes på Ramels väg i Rosengård och som verkar stormtrivas där i sin nyrenoverade lägenhet betalar sin hyra ur egen ficka?

Ovanstående är ungefär det jag skulle vilja skriva om i tidningen så jag ser verkligen fram emot att få sätta mig vid tangentbordet.

GOTT NYTT ÅR
Sandor Herold, invandrare från Ungern som bott i Sverige sedan 1956 och i Malmö sedan 1