Her kommer forskellige ældre indlæg om moské-virksomhed til inspiration:
Date sent: Fri, 30 Jul 2004
Må jeg venligst henlede opmærksomhed på mit seneste initiativ:
www.modmoskeen.dk
De venligste hilsner
Morten Messerschmidt
Velkommen til
Underskriftsindsamling imod moskeer i Danmark. Læs og skriv indlæg om islam.
Hvad ved vi om islam og islamisterne? Mediernes rolle. Støt kampen mod moskeen.
KONTAKT – EMAIL morten@dfu-nettet.dk
I mange år har stærke kræfter villet opføre moskeer i Danmark. Folketingspolitikere, byrådsmedlemmer, interesseorganisationer og mange andre har arbejdet for at opføre moskeer – ikke bare i Århus, hvor debatten for tiden kører på fuld styrke, men i hele Danmark. I Komiteen mod Moskeen er vi ikke bange for at sige tingene ligeud: De danskere, som arbejder for denne afstumpede religions-ideologis udbredelse i Danmark, er enten uvidende om islams skadelige potentiale eller er bevidste landsforrædere. I begge tilfælde vender vi os imod dem og deres initiativer til udbredelsen af islam i Danmark.
Det er på denne baggrund, at Komiteen mod Moskeen og nærværende hjemmeside er oprettet. Kun med reel oplysning om, hvad en moske for muslimer i Danmark er, og hvad den massive tilvandring af muslimer betyder, kan vi forebygge de samfundsomvæltninger, som ellers uundgåeligt vil ramme vort land og som desværre allerede er i gang.
Komiteen mod Moskeen har sit udgangspunkt i kampen mod at opføre en moske i Århus, men ser det som en nødvendighed at føre kampen på nationalt – og globalt – plan. Overalt i verden, hvor ser islam vinde frem, følger der død og ødelæggelse i kølvandet. Overalt i verden ser vi, at islam har de mest blodige grænser. Og vi ser, hvordan moskeer i både muslimske og vestlige lande udgør bindeledet mellem de troende muslimer, de fanatiske islamister og den eskalerende terror, der truer med og har til formål at destabilisere hele vor civilisation. Lukker man øjnene for de muslimske moskeers funktion som propagandainstitutioner for en reaktionær, fascistisk ideologi, lukker man også øjnene for de farer, som lurer om hjørnet.
Sammenligningen mellem islam og andre fascistiske ideologier er helt legitim. Der findes intet muslimsk samfund, som ikke lider under fascisternes rædsler. End ikke de såkaldte sekulariserede muslimske samfund – som for eksempel Tyrkiet – er fri for fundamentalisternes modbydelige agitation og terror. At opføre moskeer i Danmark og Vesten, er at give disse fanatiske ideologier en platform til at prædike budskabet om død og ødelæggelse i vort land, og kan på lige fod måle sig med den forkastelige samarbejdspolitik i 1940’erne, hvor fjendtlige tropper sidst var i vort land.
Komiteen mod Moskeen har derfor som sit overordnede formål:
At arbejde for forståelse af islams skadelige påvirkning på det danske og de vesteuropæiske samfund.
At formidle den brede befolknings uvilje mod moskebyggerier til de relevante politikere.
At bekæmpe forplumringen af debatten og understrege, at dette ikke er et spørgsmål om racisme, men om ideologier, der mødes.
Komiteen mod Moskeen er løsrevet fra de politiske partier og virker ikke for en bestemt politisk organisation. Alene kampen imod islam binder os sammen – på tværs af partier, nationaliteter og filosofier. Kun ved at stå sammen kan vi bekæmpe den formørkede islamismes fremmarch i Europa.
Venligst,
Morten Messerschmidt
Stifter og bestyrer af Komiteen mod Moskeen.
----------------------------------------------------------------------------------------
Tro er et åndeligt begreb, der ikke er afhængigt af mursten og cement. I alle trosretninger kan man naturligvis tro - uden kirke, tempel, synagoge, moské etc.
Som det ses her på det gamle postkort holdes der bøn under åben himmel
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Der tales med to tunger
I 2004 afslørede Svenska Dagbladet, at der taltes med to tunger i Stora Moskén på Medborgarplatsen i Stockholm. Avisens medarbejder, Salam Karam, der stammer fra Bagdad og både kan svensk og arabisk, besøgte moskéen flere gange for at sammenligne imamens arabiske prædiken med den svenske oversættelse. De stemte ikke overens. De grove angreb på USA blev modererede eller ikke nævnt.
Imamen, Hassan Mousa, afviste, at der taltes med to tunger. At den svenske oversættelse ikke stemmer overens med den oprindelige arabiske var ikke planlagt strategi. Det blev bare sådan, for arabisk var et meget rigere sprog end svensk. Man kunde ikke oversætte alt. Desuden plejede han at improvisere, når han talte, og det var så ikke med i oversættelsen.
Desuden havde moskéens ledelse af praktiske og tidsmæssige grunde bestemt, att oversættelsen skulle være en kort version af den arabiske tekst. Den skulle bar nævne det vigtigste.
Kilde: Svenska Dagbladet 23.5.04.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Kapitel VII § 67 Borgerne har ret til at forene sig i samfund for at dyrke Gud på den måde, der stemmer med deres overbevisning, dog at intet læres eller foretages, som strider mod sædeligheden eller den offentlige orden.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Had indspillet på kasettebånd solgtes i moské
Kassetter med fundamentalistisk islamisk jødehad solgtes i Stockholms-moskéen, som kontrolleredes af wahabister.Man greb Stockholms Stormoské i salg af to forskellige kasettebånd med hadske indtalte tekster.
Man beder Allah om hjælp med at udrydde jøderne og formaner til jihad, hellig krig.
”Dommedag skal ikke komme, før muslimer kæmper mod jøderne. Muslimerne skal dræbe dem, og jøderne skal gemme sig bag stene og træer. Stenene og træerne skal sige: Åh muslim, der er en jøde bag ved mig. Kom og dræb ham”
Sådan lød det bl.a. på kasettebånd købt i moskéen.
Kilde: Sveriges Radio 27.11.2005
---------------------------------------------------------------------------------------
Og så var der den mystiske påsatte brand i Malmömoskéen !
Internt arbejde!
Lederen var selv.........!
-------------------------------------------------------------------------------------------
Kriminel Moské-virksomhed i Italien
Den store avis i Milano, Corriere della Sera, ved nok bedre besked med islam end mange andre aviser i Europa og har mod til at skrive om det.
Den 24. september 2004 skrev de om moskeerne i Italien. Mange af dem har to ansigter at vise frem: Det ene er upåklageligt, aktiviteterne i orden, men det er i bagbutikken at de beskidte lege foregår. Derfra går pengene fra den muslimske almisse, zakat´en til Irak, Palästina, Algeriet og Tjetjenien. Og det er det umistänkelige netvärk af pengeväsen, barmhjertighedsforeninger etc. som regulerer de ulovlige halalslagterier, handelsvirksomheder call center (?) og pengeoverförsler som sikrer strömmen af ferske penge til islams hellige krig.
Altså led efter pengene! Det er nödvendigt at kende systemets retside og vrangside af den forplumrede virkelighed omkring de penge, der cirkulerer rundt om vore moskéer for at forstå hvilke trusler det indebärer. Men også for ikke at generalisere: först og fremmest for at favorisere en fremtid, hvor moskeerne i Italien udelukkende er kultsteder. Gennemskuelige. Forenelige. Hverken mere eller mindre.
Sandsynligvis er den symbolske personage for moskeerne med to ansigter Abdelhamid Shaari, formanden for det islamiske kulturinstitut på Jenneralléen i Milano. Han er fra Libyen og har statsborgerskab i Italien. Hn fremträder som en distingveret og rolig midaldrende herre. I årevis har vi haft en fri og hjertelig forbindelse. Over en fälles middag med fisk bekräfter han et pragmatisk intellekt, menneskelig ståen til rådighed (villighed, redebondhed) og personlig tillidsfuldhed. Han betror mig en vending i forretningsförelsen i den mest granskede og mistänkte moske i Italien:
”Jeg har besluttet og har overbevist institutledelsen om at ändre instituttet til en ONLUS = organizzazione non lucrativa di utilitá sociale.
Fra nu af vil alt väre gennemskueligt og registreret, fra budget til virksomhed. Vi giver alle garantier.” Og han giver mig tallene forud. For förste gang har man tallene for en moskés budget.
Og hvilken moské! For CIA er instituttet i Jenneralléen hovedbasen for Al Qaida i Italien. Vi taler om et årligt budget på 400 tusinde Euro (ca. 2,8 millioner danske kroner) i indtägter og det samme i udgifter. Meget eller lidt. Men det er mindre end de ca. 600 tusinde Euro (ca. 4,2 millioner danske kroner, som Saudiarabien hvert år overförer til stormoskéen i Rom, hvoraf halvdelen går til personalet og den anden halvdel til den interne forretningsförelse.
Men ud over betydningen gälder det at afslöre struktureringen af budgettet for instituttet i Jenneralléen.
Hvor lövens part gör forretninger. 87,5 % af indkomsterne og 62,5 % af udgifterne refererer til köb og salg af produkter inde i moskéen: levnedsmidler, varme retter, islamiske böger og audiovisive varer. Formlen ”moské-bazar” er ret udbredt. Det garanterer selvfinansiering og fundet af de nödvendige fonde til fremme af aktiviteterne. Det er den rene facade. Men medaillens bagside afslörer en stik modsat virkelighed, uroväkkende.
Finanskontrollen har fornylig opdaget, at instituttet i Jenneralléen i forbindelse med et bekvemmelighedsselskab (General service, Service Scarl, Nafissa service, Work service) er involveret (i en trafik af) regulering af ulovligheder gennem udstedelse af falske arbejdstilladelser for at få opholdstilladelse. Bag denne aktivitet dukker en hel islamisk struktur op, som modtager enorme summer til selvfinansiering. Omkostningen for en regulering går fra 2.500 til 3000 Euro i sammenligning med den reelle omkostning på 700 euro. De indsamlede tal er selvsagt anselige.
Det ejendommelige synspunkt er, at man lader betalingen variere efter om det drejer sig om forskellige ulovligheder eller om de tjener islams sag. Sidstnävnte betaler kun det halve. På denne måde bidrager den ulovlige regulering af ulovlighederne to resultater: finansiering af terroristvirksomhed og rekrutering af personer som er villige til at lade sig inrullere til hellig krig.
Der er beviser på, at pengene fra den islamiske almisse, zakat, og fra de ulovlige aktiviteter i nogle moskeer i Italien er blevet brugt til international islamisk terrorisme. I september 2002 fandt man i en Peugeot 205, hjemmehörende i Milano, 50 kg mönter til en samlet sum af 4.500 Euro (ca. 31.500 d.kr.). De var indsamlet som zakat i moskéen El Nur i Massarentigaden i Bologna, som forvaltes af (Ucoii) Trossamfundet og den islamiske organisation i Italien. Pengene tilhörte moskéens imam, ägypteren Nabil Bayoumi. ”Postbudene” var nogle tunesiere knyttet til imamen i moskeen på Jenneralléen i Milano, ägypteren Abu Imad. Pengenes endelige destination var finansiering af en terroraktion i udlandet, under navn af ”fodboldskampen”. I foråret 2003 opdagede man en stöm af penge fra Tyskland til imamen i moskéen i Cremona, Mourad Trabelsi, talsmand for kampfronten i Tunesien. Det var ikke store belöb, bare mellem 1.500 og 3.000 euro, men de gentoges om og om igen.
Ved hjälp af udsendinge eller pengeoverförselssystem overförte Maroud Trabelsi pengene til sin landsmand Drissi Noureddine, kaldet Abu Ali, bibliotekaren i moskéen i Cremona. Han forvandledes til leder af lejren i Ansar al Islam, en terroristgruppe knyttet til Al-Qaida i det irakiske Kurdistan. I det kaos som hersker inden for den religiöse ledelse og kilderne til finansiering af moskéerne, baner de mest hemningslöse personer sig frem. Sande boss´er , som styrer de religiöse og ökonomiske maffiaer. Bouriqui Bouchta, den såkaldte ”imamen af Torino”, styrer tre moskéer og to slagterier. Noureddin Chemaoui, den såkaldte ”formand for det islamiske samfund (broderskab) for Rom og Lazio” styrer to moskeer, et slagteri og et burau for
regulering af indvandringen. Der findes en intens kriminel aktivitet knyttet til netvärket af islamiske slagterier. En anden finanskilde er produktionen af falske dokumenter. Neapel er den islamiske terrorismes papirfabrik som på den ene side sikrer fortjenester til handelsformål og på den anden side muliggör de islamiske cellers hemmelige aktivitet. I produktionsfasen er camorraen involveret, mens handelsfasen påhviler de islamiske algerier fra Gia (Väbnet islamisk gruppe) og fra Gspc (.....?... gruppe for prädiken og kamp). Tallene täller ikke sa meget. Den effektive vurdering af värdien af finansieringerne af terroristvirkdomhed göres ikke på basis af den absolutte värdi af den circolerende pengemasse, som kan forekomme beskeden. Hvad der derimod täller er den reelle värdi af pengene i forhold til levestandarden i de lande, som de er beregnet til. I en opsnappet telefonsamtale fra Kurdistan forklarer tunesieren Abu Ali for exempel: ”Her er 1.500 euro tilsträkkelig for os en måned.” I Italien ville 1.500 euro kun räkke til een person, men i Irak räkker de til nödvendighederne til ti mujahiddin i en guerriglialejr.
Frem for alt har man fastslået tilstedevärelsen af et system til finansiering af terrorisma, som circulerer omkring visse moskéer i Italien. Det er den store nyhed. Og det er den sande udfordring for den, som er interesseret i udrydde denne plage og sikre den italienske islams fulde forenelighed med vore love og vore värdier.
Magdi Allam.
Corriere della sera
------------------------------------------------------------------------------------------------