Kriminalforsorgen vil ansætte ”moderate” imamer ved fængslerne.
”Og hvem afgør om en imam er ‘moderat’? Findes sådan en størrelse overhovedet? Er ‘Stenings-Pedersen moderat?” spørger Hodja på sin blog og fortsætter:
”For mig at se er det en farlig vej, Kriminalforsorgen er ved at begive sig ind på. Alene det, at imamer og fanger kan tale arabisk sammen, og at imamer kan uddele skrifter på arabisk - hvem kan kontrollere det? Skal Kriminalforsorgens personale lære arabisk? Tyrkisk? Osv.”
Hvordan i alverden skal danske myndigheder kunne ”sikre, at fængselsimamerne anerkender demokrati og kan opmuntre fangerne til at komme ud af kriminalitet”.
Om imammerne så sværger ved koranen, så ”sikrer det ingenting”, eftersom muhammedanere ikke er pligtige at holde løfter over for os vantro, men tvært imod har deres taquia-begreb, som giver dem ret til at narre, forvirre, lyve etc. over for vantro.
Måske skulle man tage dem på ordet, når de ind imellem hævder, at der kun er een gud og een religion: så kan de kriminelle få hjælp hos en dansk fængselspræst!
Og hvad er det for noget vrøvl med ”bederum”. Man kan selvfølgelig bede uden et menneskabt bederum, som millioner af mennesker gør, hvad enten de tror på det ene eller det andet.
”Og hvem afgør om en imam er ‘moderat’? Findes sådan en størrelse overhovedet? Er ‘Stenings-Pedersen moderat?” spørger Hodja på sin blog og fortsætter:
”For mig at se er det en farlig vej, Kriminalforsorgen er ved at begive sig ind på. Alene det, at imamer og fanger kan tale arabisk sammen, og at imamer kan uddele skrifter på arabisk - hvem kan kontrollere det? Skal Kriminalforsorgens personale lære arabisk? Tyrkisk? Osv.”
Hvordan i alverden skal danske myndigheder kunne ”sikre, at fængselsimamerne anerkender demokrati og kan opmuntre fangerne til at komme ud af kriminalitet”.
Om imammerne så sværger ved koranen, så ”sikrer det ingenting”, eftersom muhammedanere ikke er pligtige at holde løfter over for os vantro, men tvært imod har deres taquia-begreb, som giver dem ret til at narre, forvirre, lyve etc. over for vantro.
Måske skulle man tage dem på ordet, når de ind imellem hævder, at der kun er een gud og een religion: så kan de kriminelle få hjælp hos en dansk fængselspræst!
Og hvad er det for noget vrøvl med ”bederum”. Man kan selvfølgelig bede uden et menneskabt bederum, som millioner af mennesker gør, hvad enten de tror på det ene eller det andet.