maj 15, 2009

Danske hjemløse ramt af fremmed konkurrence

fredag, maj 15, 2009

Jeg lå alene i en gård på Nørrebro og sov. Pludselig vågnede jeg ved, at der var ild i min sovepose. Mens jeg kæmpede for at få slukket ilden i nylonet, så jeg tre indvandrerdrenge løbe grinende væk. Jeg slap med at brænde mig på tre fingre, siger han. Han mener, at det er blevet mærkbart værre at være hjemløs i København end for bare få år siden. - Men jeg tror nu, det er blevet et værre samfund for de fleste. For mit vedkommende kan jeg ikke engang få lov til at sove i mit eget land. Hergbergerne er proppede og værestederne er der heller ikke plads på. Der sover alle romaerne og polakkerne, som ikke engang er hjemløse. De er jo bare turister, siger han.
Ekstra bladet
Indsendt af Angantyr kl. 5/15/2009 08:34:00 AM