oktober 03, 2015

I dag udkommer "InHisName"

Norge brænder islamkritisk bog
I stedet for at sende det satiriske billedalbum ’InHisName’ på gaden har det norske forlag
"SpreDet" valgt at brænde hele oplaget, skriver flere norske og danske medier. 
»Jeg vil gerne gå på barrikaderne, men hvis jeg skal ofre livet for noget, skal det være et projekt, som jeg tror 100 procent på. Det gør jeg ikke i dette tilfælde. Mest af alt synes jeg ikke, at bogen er god nok«, siger forlægger Håvard Mossige fra "SpreDet" til den norske avis Verdens Gang
Det satiriske billedalbum 'InHisName' bliver til gengæld udgivet i Danmark. Kåre Bluitgen  vil gerne udgive den kontroversielle bog 

’InHisName’ er lavet af den norske billedkunstner Thomas Knarvik i samarbejde med hans muslimske teenageveninde med kunstnernavnet Miss Suppresionfighter. Værket indeholder en række satiretegninger om forskellige religioner, herunder islam og kristendom.