april 03, 2011

Hun blev skudt i en

10 minutter før den libanesisk-fødte kvindelige bokser Rola skulde i ringen og kæmpe om verdensmesterskabet i Berlins Hestesportspark, ramlede hendes verden sammen om hende.

Hendes stedfar, Roy El-Halabi kom brasende, sårede hendes to sikkerhedsvagter med skud, brasede ind i hendes kabine og skød hende på klodshold i begge fødder, knæet og hænderne.
800 ventende tilskuere måtte skyndsomst evakueres.

Hendes stedfar var tidligere hendes manager. Hun begyndte sin karriere som niårig, og 
i 2009 blev hun verdensmester. Det arabiske fjernsyn viste kampen for 22 millionerr mennesker. ”Vi havde så mange drømme, far og jeg”, fortalte Rola. ”Havde jeg problemer, kunde jeg tale med ham om alt. Kun ikke, hvis det drejede sig om unge mænd. Det var tabu. Da jeg var tyve, gik han løs på mig med et sværd, fordi jeg havde e-mailet med nogen i England. Min mor nåede at lægge sig imellem i tide.”

Men det nåede hun altså ikke her. Rola havde väret lykkelig forelsket det sidste års tid, og det kunde stedfaderen ikke acceptere! Han truede og rasede! 


Kilde: Det tyske ugeblad ”Bild” 3.4.2011