14 zigøjnere, som er blevet udvist af Danmark, anlagde retssag mod Danmark og har nu fået højesterets dom for, at udvisningen af disse EU-borgere var ulovlig, da den kun var baseret på problemer angående småkriminalitet, tiggeri og hjemløshed. Derfor vender de udviste tilbage til Danmark.
Her mangler totalt en forklaring i pressemeddelelserne. Noget forties tilsyneladende, for hvordan kan 14 ludfattige zigøjnere have råd til retssag af denne størrelse, som går hele den kostbare vej op til højesteret. Hvem finansierer det?
Nu vilde tilfældet, at jeg deltog i det møde, som Københavns integrationsborgmester, Anna Mee Allerslev, (Radikal Venstre) holdt den 3. marts på Københavns Rådhus. Den handlede om integration af muslimer i Europas storbyer, specielt naturligvis i København. Det fremgik – ikke på selve mødet – men ved studier af de udleverede papirer, at verdensrigmanden George Soros stod bag og bakkede ideologisk og økonomisk op om nævnte integration i de europæiske storbyer. Kikkede man videre i Soros´s papirer og organisation ”Open Society Foundation” og samarbejdende organisationer viste det sig, at nævnte integrationsprojekt i virkeligheden ikke bare gjaldt muslimer, men også de endnu sværere integrerbare zigøjnere. En alenlang liste med opregnede dokumenter om zigøjnernes situation peger på George Soros´s projekt.
Zigøjnerne stammer oprindeligt fra Pakistan-områder, og nylig skrev en leder i Politiken, at de ”hører med til vor historie”. Ja det gør de jo. De udvandrede muligvis på grund af islamisering (?) og nåede på 1100-tallet til Europa og på 1500-tallet til Danmark. De kaldtes ofte ”tatere” (=tartarer), uden at denne benævnelse dog alene angiver zigøjnere, men også brugtes om andre ”udstødte”. Carit Etlar (alias Carl Brosbøl), Gøngehøvdingens forfatter, har fået megen inspiration fra taterne på den jyske hede til sine drengebøger. Men zigøjnere har jo som alle ved et livsmønster, som er så at sige umuligt for andre at leve med. Det går åbenbart helt tilbage til urtiden, hvor det, man fangede eller fik fat i, tilhørte en, uafhængigt af hvor og hvordan. Det er faktisk ganske imponerende at denne traditition så at sige har overlevet i århundreder, side om side med de etablerede samfund.
(NB Af hensyn til vor lovgivning skal pointeres, at ikke alle zigøjnere er kriminelle).
Gertrud
Gertrud