september 19, 2006

Åbent Brev til Haarder om islamvenlig indoktrinering

19. september 2006

Kære minister.

Formålet med ”The Images of The MiddleEast” var at påvirke børn og unge til at godtage islam og kvitte (påduttede!!!) ”fordomme” og gale meninger.

Derfor udgav CKU (center for Kultur og Udvikling) en antologi om Mellemøsten med titlen ”Broen”, betalt fra Saudiarabien. Saudiarabien bruger deres olieformuer på at sprede islam i andre lander, bl.a. ved opførelse af moskéer og koranskoler, støtte til islamiske tørklæder til kvinderne etc. Dette Saudiarabien betingede sig på forhånd, at antologien udelukkede en jødisk forfatter. Redaktøren af antologien Claus V. Pedersen og Center for Kultur og Udvikling var indforståede, trods loven mod diskriminering!

I øvrigt ikke den eneste diskriminering under festivalen.

”Broen” skilter med samme hvide fredsduer, som vi i overflod så fra sovjetisk side under den kolde krig, båret frem af 117 danske fredsforkæmpere, der tiljublede kommunismen, og naive medløbere.

Nu drejer det sig om en anden form for diktatur, officielt pakket ind i sølvpapir ligesom dengang.

Som det bl.a. fremgår af festivalavisen skal skoleeleverne i 7.-9. klasse indoktrineres om islam. Man hentede sågar islamiske lærere fra Mellemøsten til undervisning på flere skoler, åbenbart uden enhver kontrol fra forældres side, idet forældre mig bekendt ikke længere kan overvære undervisningen. Og om de kan stole på referater fra lærerne, tillader jeg mig at tvivle på. Det forudsætter nemlig, at lærerne er vel orienterede om, hvad der foregår i Europa bag kulisserne og desuden kender islam og dets propagandametoder. Og det gør de næppe.

Som under 68´ernes indoktrinering i 70´- 80´erne og lignende bevægelser ude i verden indoktrineres børnene i deres mest modtagelige alder i håb om at ændre fremtidens samfund.

Skønt EU-politikerne og massemedierne har fortiet de aftaler EU har indgået og løbende indgår med de arabiske lande, er det dog kommet til almenhedens kundskab, at EU og de arabiske lande har planer om nær forbrødring eller om man vil sammensmeltning. Da man er klar over, at islam i egne øjne ejer den eneste sandhed og retfærdighed i verden og derfor aldrig kan gennemføre en ægte dialog, så er det os ikke-muhammedanere som skal ændre livsopfattelse og give efter for islam. Allerede i 1978 lovede EU, at vi skulle fremme arabisk kultur (læs: islam), hvilket også skete i al stilhed.

Nu er man så ifølge bl.a. CKU-chefen Olaf Gerlach Hansens tale i Rabat 13. juni 2005 nået dertil, at EU´s skriftlige løfter til de islamiske lande skulle fuldbyrdes dette år, det såkaldte multikulturelle år. Mange fremstød kom ikke bare fra europeisk side, men også fra islamisk (jf. skriften ”Den sidste Jihad” og Europas islamiske Råds annoncering om en europeisk-islamisk konvention etc. samt de imamopgejlede spektakler imod Vesten, nu sidst over Paven).

Ifølge CKU`s festivalprogram skal skoleelever studere ovennævnte islamiske antologi.

Jeg tillader mig at spørge Dem, hr. undervisningsminister, hvad er det i Antologien ”Broen”, som er så fantastisk, at skoleelever skal spilde tid på disse oversatte moderne artikler? Jeg har fundet een lille artikel om en invalid dreng, som jeg fandt meget sympatisk. De andre siger mig ikke noget.

Skolekundskaberne er som bekendt gledet voldsomt ned ad bakke, siden de Radikale og 68´erne fik magt inden for undervisningssektoren. (Dengang forstod den unge Bertel Haarder i Aalborg ikke problemet og advarslerne, måske fordi hans egne børn endnu var små?).

Hvorfor skal skolebøgerne censureres, således som det fremgår både af den ”Europeiske-Arabiske dialog” 1978 og nu af CKU´s projekt (jvf, Ole Gerlach Hansens tale i Rabat)? Hvorfor skal skoleelever specielt vie deres tid til artikler udsprunget af Mellemøstens konflikter? Har de allerede så megen kundskab om Danmarks og Europas mest strålende litteratur, at de må ty til andre lande? Og hvorfor så netop Mellemøsten? Er der ikke storslået litteratur i andre lande uden for Europa? Måske til og med Nobelpristagere?

Med venlig hilsen

Gertrud