Cavallis PR-gruppe betoner, at de to aktuelle
iconer ikke er identiske, og at Cavallis logo snarere ligner et
slangebid. Sufisterne, som kaldes islams mystikere, godtager ikke den
udlægning.
Det tyske blad, "das Magazin" forklarer:
"Det islamiske symbol har en dyb åndelig betydning, siger sufisterne og ønsker boycot mod logoet. Det italienske firma afviser sagen. I deres reklamevideo bærer to modeller tatueringer med dette logo, som i UK anses for så uanstændigt, at videoen ikke mere vises der, hvilket Cavalli ikke har kommenteret...."
Sufisterne kræver, at Cavallis firma fjerner
logoet og beklager at han gør nar af deres tro. De har indtil nu
indsamlet 2500 underskrifter. I Dallas, New York, Los Angelos og
London har man endog haft demonstrationer. Ved demonstrationen i
London var Cavalli anmeldt som taler, men han holdt sin tale før tid
og uden stillingtagen.
Kilde: Politically Incorrect 7. juni 2014