juni 09, 2014

Muslimer krænkede over parfume-logo

Den italienske modedesigner Roberto Cavalli (73 år) er faldet i unåde hos muslimerne. Han har i følge deres påstand anvendt et helligt islamisk symbol som logo for sin nye produktionsserie, og nu føler de sig krænkede - især sufisterne - og arrangerer demonstrationer og underskriftindsamlinger.
Cavallis PR-gruppe betoner, at de to aktuelle iconer ikke er identiske, og at Cavallis logo snarere ligner et slangebid. Sufisterne, som kaldes islams mystikere, godtager ikke den udlægning.










Det tyske blad, "das Magazin" forklarer:
"Det islamiske symbol har en dyb åndelig betydning, siger sufisterne og ønsker boycot mod logoet. Det italienske firma afviser sagen. I deres reklamevideo bærer to modeller tatueringer med dette logo, som i UK anses for så uanstændigt, at videoen ikke mere vises der, hvilket Cavalli ikke har kommenteret...."

Sufisterne kræver, at Cavallis firma fjerner logoet og beklager at han gør nar af deres tro. De har indtil nu indsamlet 2500 underskrifter. I Dallas, New York, Los Angelos og London har man endog haft demonstrationer. Ved demonstrationen i London var Cavalli anmeldt som taler, men han holdt sin tale før tid og uden stillingtagen.


Kilde: Politically Incorrect 7. juni 2014