Sex-jihad fatwa - alt er tilladt også
incest
‘SEX JIHAD’ FATWA TILLADER INCEST I
SYRIEN
Raymond Ibrahim
Sidste år, ifølge arabiske mediers
fortælling, udstedte den saudiske gejstlige Nasser al-‘Umar en
fatwa der tillod mujahiden (jihadister) i Syrien at have sex med
deres søstre [muharamhum] dersom ingen andre muligheder fandtes. Den
saudiske prædikant priste også mujahedin for deres stadige kamp
mod, med hans egne ord, “undertrykkelsens- og vantroens maskine,
det vil sige regimerne i Syrien og Iran.”
hj
Den gejstlige udstedte sin fatwa på “en af de kanaler der har forbindelse med radikale jihadi bevægelser,” hvor han også, som det fortælles sagde: “Nogle er i dag imod de fatwas der udstedes af gejstlige der tjener vore mujahedin brødre i kampen i Syrien (en sandsynlig henvisning til muslimsk kritik - modsat Vestens benægtelse - mod sex-jihad fatwas),
uden at fordømme drabene på børn og
kvinder i Syrien.”
Lige så chokerende denne rapport kan
være, så er det dog ikke den første af sin slags. For eksempel,
ifølge denne arabiske dokumentarvideo (klik cc for engelske
undertekster), “Tillader den ny jihad brødre og søstre i Syrien
der tilhører det (al Queda) tilknyttede al-Nusra front at gifte sig
med hinanden i jihads navn, på grund af manglen af piger blandt
krigerne i den organisation.”
En mand i videoen siger, “Ved Zawia
bjerget er der en imam der hedder imam Hussein. De bringer ham en
bror og en søster, han siger ‘Allahu Akbar’ overfor dem tre
gange for at de kan have sex med hinanden og gør dem til mand og
hustru.”
Rationalet og retfærdiggørelsen for
disse fatwas er baseret på den islamiske maksime, “nødvendighed
gør det forbudte tilladeligt,” ikke ulig den mere kendte talemåde,
“målet helliger midlet.”
Med andre ord, fordi der kæmpes for at
gøre “Allahs ord” eller Sharia til det suveræne, som det
største gode, og fordi jihadister der kæmper for netop dette, og
måske er seksuelt ‘understimulerede’ og derfor kan miste deres
moralske sans og forlade kampscenen for at opsøge kvinder er det
tilladt, faktisk prisværdigt, for muslimske kvinder - herunder
åbenlyst slægtninge - frivilligt at overgive deres kroppe til disse
mænd således at de kan fortsætte jihad for at give Islam magt, i
overensstemmelse med Koranen: “Allah har af de troende købt deres
personer og deres ejendele; for deres er (som ‘betaling’) haven
(Paradiset): De kæmper for Hans sag, falder og fælder.” (Yusuf
Ali trans. 9:111).
Dette vers bliver traditionelt
fortolket som muslimske mænd der “sælger sig selv,” det vil
sige deres kroppe til jihad i bytte for Paradiset. I konteksten med
sexjihad sælger muslimske kvinder imidlertid også “sig selv”
(deres kroppe til sex) for indirekte at gøre jihad stærkere, igen i
bytte for Paradiset.
Kendsgerningen er, at maksimen
“nødvendighed gør det forbudte tilladeligt,” har ansvaret for
enhver tilsyneladende selvmodsigelse: Muslimske kvinder skal ærbart
tildække sig fra hoved til tå - dog i jihads tjeneste har de lov
til at prostituere deres kroppe.
Homoseksualitet er forbudt - men
tilladeligt - hvis det rationaliseres, som en måde hvorpå vantro
kan dræbes.
At lyve er forbudt - men tilladeligt -
hvis det kan give magt til Islam.
Selvmord er forbudt - men tilladeligt
under jihad - så kaldes det “martyrium.”
At stjæle er forbudt - men helt i
orden med at jihadister kan plyndre når vantro besejres.
Moralen på historien? Sharia er kun
drakonisk og streng for de som lever under dens herredømme. Men for
de som arbejder for at give Allahs lov magt - jihadis er de førende
- er det ikke kun tilladt at ignorere Sharia, de har lov til at se
bort fra moralens grundregler.
Således den oldgamle og udbredte appel
til jihad.
About Raymond Ibrahim
Raymond Ibrahim, a Middle East and
Islam specialist, is author of Crucified Again: Exposing Islam’s
New War on Christians (2013) and The Al Qaeda Reader (2007). His
writings have appeared in a variety of media, including the Los
Angeles Times, Washington Times, Jane’s Islamic Affairs Analyst,
Middle East Quarterly, World Almanac of Islamism, and Chronicle of
Higher Education; he has appeared on MSNBC, Fox News, C-SPAN, PBS,
Reuters, Al-Jazeera, NPR, Blaze TV, and CBN. Ibrahim regularly
speaks publicly, briefs governmental agencies, provides expert
testimony for Islam-related lawsuits, and testifies before Congress.
He is a Shillman Fellow at the David Horowitz Freedom Center, an
Associate Fellow at the Middle East Forum, and a Media Fellow at the
Hoover Institution, 2013. Ibrahim’s dual-background—born and
raised in the U.S. by Coptic Egyptian parents born and raised in the
Middle East—has provided him with unique advantages, from equal
fluency in English and Arabic, to an equal understanding of the
Western and Middle Eastern mindsets, positioning him to explain the
latter to the former.
Kilde: Raymond Ibrahim i Synopsis 7.
maj 2014