Kan vi lære af Kina?
Tak til professor Egelund for en klar
og tydelig opsang angående folkeskolen, skrevet for et års tid
siden. Den kunde have været skrevet allerede for 20-30 år siden
eller mere, for allerede da så man resultaterne af den nye pædagogik
fra 60'erne. Og der var da også både vågne lærere og forældre
som forsøgte at råbe op, men som blev kvalt af medierne og politisk
korrekte psykologer og lærere.
Men sådan vilde det naturligvis også
være gået Egelund, og så var han næppe blevet udnævnt til
professor!
Niels Egelund "glemmer" en
vigtig brik i spillet eller vil ikke ødelægge sit gode navn og
rygte med at nævne det. Folkeskolens udvikling fra 60'erne til Ritt
Bjerregårds lov om sit folkeskole-experiment,
er helt i tråd med de kommunistiske
langtidsmål, som vi kender dem fra 1963. Heri gives der anvisning
på, hvordan DKP-medlemme og medløbere kan ødelægge samfundet
indefra gennem pædagogikken og undervisningsmaterialet i
folkeskolen, ja, for så vidt allerede i daginstitutionerne.
Dansk Folkeskole og Kinas skolesystem,
som Egelund beskriver, er som hvidt og sort. Vi sidder tilbage som de
dovne dumrianer, mens børnene i Kina kan og vil frem i verden. Begge
undervisningssystemer har samme politiske udgangspunkt fra
kommunismens drøm om verdensrevolutionen: de demokratiske stater
skulde nedbrydes og ødelægges indefra og efter ragnarok genopstå
som kommunistiske stater, der jo - som alle da vilde kunne se - havde
dygtige undervisningssystemer og en dygtig og stræbsom befolkning.
Kilde: https://www.google.se/search?q=Egelund+Kan+vi+l%C3%A6re+af+Kina&oq=Egelund+Kan+vi+l%C3%A6re+af+Kina&aqs=chrome..69i57j0.18932j0j7&sourceid=chrome&espv=2&es_sm=122&ie=UTF-8
Kilde: https://www.google.se/search?q=Egelund+Kan+vi+l%C3%A6re+af+Kina&oq=Egelund+Kan+vi+l%C3%A6re+af+Kina&aqs=chrome..69i57j0.18932j0j7&sourceid=chrome&espv=2&es_sm=122&ie=UTF-8