oktober 26, 2012

Milliarderne ruller!


  Fra Messerschmidts Afsløringer af EU


Dato: 23. oktober, 2012

Dag 50: EU bruger 20 milliarder kroner om året på selvfed propaganda

http://blogs.jp.dk/messerschmidt/2012/10/23/dag-50-eu-bruger-20-milliarder-kroner-om-aret-pa-selvfed-propaganda/
Vidste du, at EU-parlamentet har sin egen TV-kanal, “Europarl-TV”? Ikke fordi du er gået glip af noget, men den koster 72 millioner kroner om året. Men selv om der arbejder knap 10.000 mennesker i EU-parlamentet, viser målinger, at den højst bliver set af 830 mennesker om dagen. 830 mennesker!!!
EU bruger i nærheden af 20 milliarder kroner om året på propaganda for sig selv, sine bedrifter, Euroen og det endelige mål: Europas Forenede Stater. Det er mere, end Coca Cola bruger på reklamer. Efter at Frankrig og Holland overraskende stak en kæp i føderalisternes hjul, kom der gang i EU-propagandaen. Sådan sagde EU-kommissionen selv:
“Neutral og faktuel information er selvfølgelig på sin plads, men det er ikke nok. Virkelig kommunikation fra EU kan ikke reduceres til bare at formidle oplysninger.”
145 millioner til det Pyongyang-agtige Parlamentarium i Bruxelles, der er så kedsommeligt, at det efter sigende har fået de udkommanderede børn til at græde.
370 millioner til “Det europæiske Hus”, et EU- museum, hvor al europæisk historie begynder i 1945, ligeledes i Bruxelles.
2 millioner årligt til en rigtig god film om “europæisk identitet”.
2,7 millioner årligt til et alternativt EU-melodi-grandprix.
Rejser og præmier til journalister. Finansiering af EU-musikorkestre. Tegnefilm, konkurrencer, brochurer og plakater beregnet på børn.
Jo, pengene kan hurtigt få ben at gå på, og mens jeg skriver dette er de 1.078 ansatte i EU-kommissionens opsvulmede Generaldirektorat for Kommunikation ved at bruge de 20 milliarder kroner for i år. Næsten halvdelen går til lønninger og administration. Men knap 760 millioner kroner er øremærket til at hjælpe EU med at “informere om knytte EU til borgerne”. 36 millioner er de i færd med at bruge til at forberede et “EU-borgernes År 2013″. Kampagnen “Borgernes Europa” koster 225 millioner kroner. 232 millioner kroner skal bruges direkte på journalister med såkaldte “Medie-events”.
Og husk så på, at EU-propagandaen er med i billedet, hver gang en ny tunnel bores i Kreta, og den blå-gule plakette sættes op; når universitetsfolk og politikere og aktivister inviteres på behagelige rejser og ophold med alt betalt; når orkestre, gallerier, teatergrupper, læreanstalter og såkaldte “NGO’er” bliver overhældt med penge. (NGO, eller Non-governmental betyder ellers, at de er uafhængige, men de får som regel penge både af deres hjemland og EU…)
Også Danmark får sin propaganda og sine bestikkelsespenge, også i Danmark har EU sine egne EU-universitets-uddannede og EU-betalte propagandister, nogle med titel som “ekspert” eller endog “professor”. Men danskernes holdning til EU gør mig alligevel lidt stolt; ikke meget af den mest vulgære EU-propaganda når ud i børnehaver, skoler og gymnasier, som det ses i andre lande, hvor de ikke kan bygge  et pissoir, et posthus eller et vandværk, uden at der skal hænge et EU-flag ved siden af landets eget - ofte, fordi de ikke agter deres eget land eller flag, som i Belgien.
I EU mener man, at hvis blot EU-borgerne vidste mere om EU, så ville de også være mere tilfredse. Men trods tæskedyre kampagner, er stemmedeltagelsen til EU-parlamentet dalet til 43 procent. Og jeg forstår det godt. Man kan godt argumentere for, at hvis tilstrækkeligt mange vendte EU-apparatet ryggen, ville det føre til forandringer.
Men sådan fungerer den selvkørende EU-maskine ikke; den fortsætter ufortrødent mod næste traktat, næste etape i den totale harmonisering, hvis ikke du er med til at stoppe den. Dertil kan du bruge sin stemmeseddel til Folketingsvalget og din stemmeseddel til EU-parlamentet.  Og - håber jeg - måske også denne blog om fråds, svindel og tyveri i EU, som hermed er afsluttet. For denne omgang.
Læs mere her
Tak til alle jer, som har fulgt med - hvad enten det så har været bare en enkelt dag eller hele serien.
Snart udkommer der en bog, hvor alle 50 dage er samlet i et overskueligt format. Den kan rekvireres gratis ved at sende mig en email på
dfkrwo@ft.dk
eller I kan skrive til mig via Facebook
Mvh
Morten Messerschmidt


(Illustrationerne tilsat af Spydpigen)