december 07, 2016

Overfladiskhed og mangel på omtanke


Hvordan kan det store svenske modefirma, Åhlens, bære sig så dumt ad, som de har gjort her til jul ?Ved adventstid  åbnede deres julereklamekampagne med en smilende mørkhudet dreng ("af fremmed herkomst") - - i Luciakjortel! Jamen tænker man sig slet ikke om?

Med bilden ville de visa att alla kan få vara Lucia, oavsett hudfärg och kön.
– Det spelar ingen roll om man har långt eller kort hår, om man är pojke eller flicka, om man har ljus hy eller mörk hy – man kan faktiskt bestämma själv om man vill vara Lucia eller tomte eller pepparkaksgubbe, säger Åhlens markedschef, Lina Söderqvist till SVT Nyheter.

Total mangel på omtanke!

Internettet fyldtes med had og racisme. Markedschefen blev forskrækket: Det var "jättetråkigt", at et billede kunde give sådanne reaktioner,  "eftersom vi lever ändå i ett samhälle med en mängd olika människor med olika kulturell och etiskt ursprung".

Jamen netop derfor! Hele dette påtvungne "multi-kulti-halløj" har et helt andet mål end det i medierne officielt angivne. Det skal skabe kaos, modvilje og vrede. Alt er lige godt, religion, hudfarve og køn. Nu skal børn jo også selv kunde vælge om de vil skifte køn ved operation, når de kommer i puberteten. På 1970-talet reklamerede theologstuderende kvinder i Danmark for at vi skulde kvitte "Fader Vor" og bede "Moder Vor" i stedet.

Tror Åhlens markedschef at menneskeheden bliver lykkeligere og bedre ved at fjerne folkets levevis, tanker og traditioner og ødelægge det tidligere så velordnede Sveriges samhällsstruktur?